Preview Games Arena
Articol preluat de aici.
Articol preluat de aici.
Nebunia se intoarce in Tara Minunilor in aceasta vara, Alice revine iar basmele vor deveni din nou un loc foarte macabru si nerecomandat minorilor. Daca aveti tinere de minte si o pasiune pentru jocuri bune bazate pe opere literare, foarte probabil numele American McGee’s Alice va este cunoscut. Daca nu, atunci va voi aminti rapid de el. Cu un deceniu si putin in urma, studioul Rogue Entertainment a produs o viziune bizara a basmului scris de Lewis Carroll, Alice in Tara Minunilor. Era un joc de actiune distractiv si mult mai sangeros decat s-ar crede ca se putea scoate dintr-un basm. Prezenta revenirea personajului principal Alice in Tara Minunilor, pentru a-si confrunta demonii interiori din cauza carora se afla intr-un azil de boli mintale. Jocul a fost un succes considerabil, fiind vandut in mai bine de un milion si jumatate de exemplare, intr-o epoca in care un joc de PC avea nevoie de cateva sute de mii pentru a fi considerat foarte profitabil.
American McGee’s Alice s-a remarcat in special prin stilul sau vizual, ce combina atmosfera un tinut feeric si o lume de cosmar, distorsionata, rupta de realitate, unde legile fizicii nu aveau nici o relevanta. O lume in egala masura terifianta si intriganta. Alice: The Madness Returns va merge pe acelasi drum, dar cu un pas mai departe. Acesta este un joc la care inamicii sunt carti de joc zombificate, ce sangereaza cand sunt taiate, ceainice-paianjeni-steampunk si monstruozitati cu multe tentacule. Stilul vizual va fi aparte, pe putin spus. Iar unde nu se remarca prin modelare, va iesi in evidenta cromatica folosita. Dar jocul nu va reda numai o lume fantastica.
O parte din joc se va petrece in lumea reala, sau aproximativ reala. Mai corect ar fi spus, se petrece in lumea din care Alice vine, in viziunea lui McGee. O realitate sumbra, intunecata, in care eroina trebuie sa traiasca de una singura, fiind recent eliberata de la azilul de boli mintale in care a internata in ultimul deceniu. Acolo se afla in jocul precedent, nefiind capabila sa mai functioneze ca o persoana normala dupa ce parintii ei au murit intr-un incendiu. Doar pentru ca a fost eliberata, nu inseamna ca Alice este vindecata, nici pe departe, dar nu mai este in stare catatonica. Pentru a o ajuta sa revina in societate, ea este lasata in grija unui psihiatru, ce este de parere ca aflarea circumstantelor in care i-au murit parintii o va ajuta pe Alice sa isi mai revina. Intr-un fel s-ar putea spune povestea jocului este despre rezolvarea unui mister, unul ce se afla inchis in mintea personajului principal, la propriu. Alice a fost martora la incendiu, a vazut ce s-a intamplat, dar refuza sa isi aminteasca la nivel de subconstient. Pentru a deslusi acest mister, trebuie sa calatoreasca in propria sa minte, ce din nou este reprezentata de Tara Minunilor, o versiune si mai sinistra decat ultima. Cu fiecare inamic infrant si fiecare nivel completat, amintiri noi isi vor face aparitia, redate in moduri artistice, precum scenete cu figurine de hartie.
Alice va calatori prin locatii oarecum cunoscute din jocul precedent, dar cu o infatisare noua, alaturi de numeroase zone noi, cateva chiar si din Londra secolului 19.
American McGee’s Alice s-a remarcat in special prin stilul sau vizual, ce combina atmosfera un tinut feeric si o lume de cosmar, distorsionata, rupta de realitate, unde legile fizicii nu aveau nici o relevanta. O lume in egala masura terifianta si intriganta. Alice: The Madness Returns va merge pe acelasi drum, dar cu un pas mai departe. Acesta este un joc la care inamicii sunt carti de joc zombificate, ce sangereaza cand sunt taiate, ceainice-paianjeni-steampunk si monstruozitati cu multe tentacule. Stilul vizual va fi aparte, pe putin spus. Iar unde nu se remarca prin modelare, va iesi in evidenta cromatica folosita. Dar jocul nu va reda numai o lume fantastica.
O parte din joc se va petrece in lumea reala, sau aproximativ reala. Mai corect ar fi spus, se petrece in lumea din care Alice vine, in viziunea lui McGee. O realitate sumbra, intunecata, in care eroina trebuie sa traiasca de una singura, fiind recent eliberata de la azilul de boli mintale in care a internata in ultimul deceniu. Acolo se afla in jocul precedent, nefiind capabila sa mai functioneze ca o persoana normala dupa ce parintii ei au murit intr-un incendiu. Doar pentru ca a fost eliberata, nu inseamna ca Alice este vindecata, nici pe departe, dar nu mai este in stare catatonica. Pentru a o ajuta sa revina in societate, ea este lasata in grija unui psihiatru, ce este de parere ca aflarea circumstantelor in care i-au murit parintii o va ajuta pe Alice sa isi mai revina. Intr-un fel s-ar putea spune povestea jocului este despre rezolvarea unui mister, unul ce se afla inchis in mintea personajului principal, la propriu. Alice a fost martora la incendiu, a vazut ce s-a intamplat, dar refuza sa isi aminteasca la nivel de subconstient. Pentru a deslusi acest mister, trebuie sa calatoreasca in propria sa minte, ce din nou este reprezentata de Tara Minunilor, o versiune si mai sinistra decat ultima. Cu fiecare inamic infrant si fiecare nivel completat, amintiri noi isi vor face aparitia, redate in moduri artistice, precum scenete cu figurine de hartie.
Alice va calatori prin locatii oarecum cunoscute din jocul precedent, dar cu o infatisare noua, alaturi de numeroase zone noi, cateva chiar si din Londra secolului 19.