Scopul topicului cred că e destul de uşor de înţeles: postăm ştiri şi noutăţi din industria jocurilor video, şi dacă avem ceva inteligent de comentat mai şi discutăm pe baza acelui articol, anunţ or whateva.
So, anyone herd 'bout this?
So, anyone herd 'bout this?
(10-23-2012, 03:16 PM)Bogdan Wrote:
De obicei nu mă entuziazmez uşor când vine vorba de anunţuri din industria jocurilor video, pentru că de multe ori aşteptările îmi sunt înşelate. Sper din tot sufletul că de data asta nu va fi cazul pentru că am planuri mari cu Ouya, o consolă de jocuri creată de un studio independent.
Ăsta e marele atu zic eu, faptul că e indie. În ultimii ani s-a văzut destul de clar că scena indie tinde să vină cu un raport calitate-preţ excelent. Exact asta ne promit şi cei de la Boxer8, o consolă ieftină, dar bună. Din punct de vedere al specificaţiilor tehnice arată cam aşa:
+ Procesor Tegra 3 (produs de nVidia pentru terminale mobile, se ocupă şi de partea grafică si de sunet);
+ 1 GB RAM;
+ 8 GB memorie flash;
+ Bluetooth 4.0;
+ WiFi 802.11 b/g/n;
+ două controlere wireless cu touch screen;
+ sistem de operare Android.
Nimic extraordinar, asta până auzi preţul preconizat pentru lansare: 99 de dolari sau 340 de lei. Prin comparaţie, PS2 are preţuri de la 400 de lei în sus, în contextul în care e o consolă veche de 12 ani.
Continuând cu părţile bune, menţionăm şi faptul că Ouya va fi 100% modabilă. Hackable e termenul folosit de producători, asta traducându-se în cuvinte simple prin fiecare face ce vrea cu consola sa. Îi schimbă componentele, modifică softul (aici ajută şi OS-ul Android), orice doreşte.
Terminând cu părţile bune, vine şi partea aproximativ bună. Consola va fi dedicată exclusiv jocurilor indie şi/sau free-to-play. Asta înseamnă că va fi o varietate destul de scăzută de jocuri disponibilă în mod oficial în magazinul online dedicat consolei şi mai ales fără titluri aşa numite AAA.
Am spus în mod oficial pentru că atunci când te referi la o consolă ca 'hackable' e clar că se vor face şi destule mânării.
În caz că vă întrebaţi cum se finanţează o consolă indie, ei bine, răspunsul e unul simplu: Kickstarter. Ouya s-a folosit de acest site cu obiectivul de a strănge 950.000 de dolari care să fie punctul de plecare pentru proiect. Suma a fost depăşită în 8 ore. 8. Ore. În câteva zile s-a ajuns la 4,5 milioane, iar sfărşitul chetei virtuale punea laolaltă peste 8,5 milioane de dolari.
Un lucru extraordinar, care îmi dă speranţa că Ouya va fi o consolă de nota 10.