Poll: Din ce religie/cult faceti parte?
You do not have permission to vote in this poll.
Crestin-Ortodox
73.47%
36 73.47%
Catolic
8.16%
4 8.16%
Neoprotestant
4.08%
2 4.08%
Ateu
8.16%
4 8.16%
Alta religie (specificati)
4.08%
2 4.08%
Agnostic
2.04%
1 2.04%
Total 49 vote(s) 100%
* You voted for this item. [Show Results]

Thread Rating:
  • 6 Vote(s) - 3.67 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Religion Thread
#11
Da` si profa a fost uimita de sinceritatea lui Smile
[Image: 242idki.png]
#12
(din curiozitate) Poate cineva sa explice Apocalipsa? (sa o dezlege,sa mi-o explice)
#13
Cum ma sa faci asta Haha
[Image: 242idki.png]
#14
Cartea Apocalipsa este o carte relativ mare, se refera la evenimentele care se vor intampla la sfarsitul lumii. Sunt multe de explicat, asa ca, ce anume din aceasta carte vrei sa-ti explic?
#15
Nu ceva anume si tot ce stii. Mai exact din Apocalipsa 4-sfarsit. Ce reprezinta fiecare element. Evident ca inca nu e sfarsitul lumii asa ca anumite elemente nu pot fi intelese pentru ca inca nu lea ajuns timpul. SPunemi tot ce poate fi explicat Smile

Ai mult de scris asa ca ia-ti cat timp ai nevoie ...
#16
BTW, cat timp ai nevoie? (ca sa stiu cat trebuie sa astept)
#17
O sa postez maine Smile I`m kind of busy right now Grin
#18
Incep cu niste citate importante referitoare la Apocalipsa:

Daniel 12,4: "Tu, insa, Daniele, tine ascunse aceste cuvinte, si pecetluieste cartea, pana la vremea sfarsitului. Atunci multi o vor citi, si cunostinta va creste."
Daniel 12, 9-10: "El a raspuns: "Du-te Daniele! Caci cuvintele acestea vor fi ascunse si pecetluite pana la vremea sfarsitului. Multi vor fi curatiti, albiti si lamuriti; cei rai vor face raul, si nici unul din cei rai nu va intelege, dar cei priceputi vor intelege."
Apocalipsa 1,3: "Ferice de cine citeste, si de cei ce asculta cuvintele acestei proorocii, si pazesc lucrurile scrise în ea! Caci vremea este aproape!"
Apocalipsa 22,10.18-19: "Apoi mi-a zis: "Sa nu pecetluiesti cuvintele prorociei din cartea aceasta. Caci vremea este aproape. Marturisesc oricui aude cuvintele prorociei din
cartea aceasta ca, daca va adauga cineva ceva la ele, Dumnezeu ii va adauga urgiile scrise in cartea aceasta. Si daca scoate cineva ceva din cuvintele cartii acestei proorocii, ii va scoate Dumnezeu partea lui de la pomul vietii si din cetatea sfinta, scrise in cartea aceasta"

Si acum explicarea (teorii) unor "mistere" din Apocalipsa:
  • Cei 24 de batrani:
    Identificarea cea mai probabila: Sfintii care au inviat odata cu Isus (Mat. 27:52-53, Ps. 68:11, Ev. 1:9). De la Abel pana la Ioan Botezatorul. Numarul 24 este simbolic aici, ca si numarul celor sapte duhuri sau al celor patru heruvimi. Numarul atrage atentia asupra rolului lor ca preoti reprezentanti ai tuturor sfintilor de pe pamant care sunt, la randul lor, preoti (Apoc. 1:6, 5:8).
  • Cele patru fapturi vii:
    Simbolul ingerilor acoperitori care sunt strajerii tronului lui Dumnezeu. Comparati cu Ez. 10:20, Ez. 1:5-14, Is. 6:1-2. Observati deosebirile. In mod evident, sunt viziuni diferite ale aceleiasi realitati invizibile. Realitatea nu imaginea exacta a viziunii. Limbajul viziunii este simbolic. Nu exista fiinte inteligente create altfel decat „dupa chipul lui Dumnezeu" (Gen. 1:25-26). Viziunea cereasca ni le prezinta intr-o imagine simbolica, intr-un limbaj cunoscut in antichitate. Chivotul-tron din Sfanta Sfintelor era „aparat" de doi (mai tarziu patru) heruvimi de aur, ca si poarta paradisului din Eden, si era purtat de patru preoti. Tronurile regale, la fenicieni, erau sustinute de imagini artizanale ale unor fiinte mitologice numite kerub (identic cu termenul ebraic pentru heruvim!). La asiro-babilonieni, anumite fiinte din mitologia lor erau reprezentate prin tauri inaripati cu chip de om sau combinatie de leu, om si vultur.
  • Cartea cu spate peceti:
    Sul rulat si sigilat dupa obiceiul antic, reprezentand un document de valoare. Din motive de economie de material si lipsa de spatiu datorita multimii informatiilor, uneori se scriau ambele parti (opistograf). Prezenta celor sapte sigilii reprezinta sigilare completa si absoluta. Sigiliul indica atestare (confirmare), proprietate (apartenenta), imutabilita-te (neschimbare), dar si inviolabilitate (protectie). Apocalipsa ne vorbeste despre o singura carte ca fiind „cartea vietii Mielului injunghiat" (Ap. 13:8, 17:8). Ar putea fi acelasi lucru cu testamentul (legamantul) sigilat prin moartea Domnului? (Ev. 9:15-17). Pe timpul lui Ioan, la romani exista o lege prin care un testament trebuia atestat si sigilat de sapte martori (cinci martori traditionali si doi pretorieni).
    Imaginea acestui document apocaliptic trimite si la procedeul iudaic al zapisului de rascumparare. Rascumpararea include izbavirea de pacat (Tit. 2:14) si este completa la a doua venire a lui Isus (Rom. 8:21.23). Ea implica judecata si razbunare. Termenul ebraic goel: rascumparator sau razbunator în calitate de cea mai apropiata ruda (Lev. 25:49). Deaceea cartea nu este deschisa de Dumnezeu Tatal, ci de Acela care a devenit om pentru a fi Reprezentantul nostru.
  • Leul lui Iuda:
    Simbolul puterii imperiale mesianice este vazut aici ca un miel. Si inca unul tocmai junghiat. Termenul grecesc care numeste Mielul in Apocalipsa este un diminutiv de la - aren, ( - arnion, mielusel, mielut). Ioan foloseste numai in Apocalipsa si in Ioan 21:15 acest cuvant care accentueaza caracterul bland, gingasia si simpatia pentru aceasta faptura a lui Dumnezeu. Puterea de Judecator si Domn a lui Isus nu sta in forta, ci in blandete, nevinovatie, frumusete de caracter si jertfa. Ce fiinta poate fi mai slaba si mai neajutorata decat un miel junghiat? Si totusi, când cartea pecetluita (care cuprinde destinele vesnice ale tuturor oamenilor si rezolvarea problemei raului in univers) a trebuit sa fie deschisa, nu s-a putut gasi un invingator mai puternic. Nici Dumnezeu insusi n-o putea face mai bine.
  • Cei patru calareti:
  1. Varianta A
    Episcopul Bruno de Segni (sec.XII), staretul Joachim de Floris (sec. XII) si, mai tarziu, protestantii, incepând cu Th. Bibliander, au vazut in scenele primelor patru peceti descrierea decaderii Bisericii. La fel au inteles comentatorii protestanti Pierre Agier, Henry Drummond, Louis Gaussen, Amzi Armstrong.
    Primul calaret il reprezinta pe Isus in calitate de conducator al Bisericii in era apostolica. Limbajul simbolurilor ne trimite la Apoc 19:11-14, 5:5, 2:1-3, Hab 3:8-9, Zah 9:13-14, si altele. Calul ca simbol al poporului lui Dumnezeu, al Bisericii care-L poarta in lume pe Hristos, apare in Zah 10:3-5 si Is.63:13. Exista si cai naravasi care nu se lasa condusi. Isus a preferat magarusul pasnic, atunci cand a fost vorba de pozitia sociala, pamanteasca, dar aici ne aflam an contextul luptei (pentru victoria finala, pentru cucerirea in fapt a mostenirii rascumparate). El a biruit la Cruce in mod complet si decisiv. Jertfa lui este atotsuficienta si irepetabila. El a zdrobit capul sarpelui. Dar adversarul nu s-a lasat intimidat, astfel incat controversa continua si este necesar un argument final, o biruinta a lui Hristos prin Biserica, vechea promisiune si tinta data Bisericii: Rom. 16:20.
    Calul rosu reprezinta Biserica persecutata de imparatii romani intre anii 100-313, perioada paralela cu „Smirna". Calul negru este un simbol al Bisericii imperiale dintre anii 313-538, cand albul credintei apostolice s-a intunecat prin compromisuri si traditii pagane. Balanta calaretului subliniaza criza de hrana spirituala, dar o criza limitata. Calul livid este simbolul Bisericii medievale condusa de papalitate. Aceasta este cea mai adanca decadere a Bisericii. Culoarea calului reprezinta teroare, moarte, morbiditate si putrefactie. Numele calaretului si a escortei lui aminteste de pasajul din Hab 2:4-12 in care lacomia imparatului Babilonului este comparata cu moartea si cu locuinta mortilor.
  1. Varianta B
    Primul calaret este Isus Biruitorul, conducatorul Bisericii, nu doar in primul secol, ci pana la victoria finala. Acest calaret continua lupta sub ochii nostri, ea nu s-a incheiat. Urmatorii trei calareti reprezinta nenorocirile care guverneaza pe aceia care nu capituleaza in fata Evangheliei primului: razboaie, revolutii, foamete, epidemii, fiare salbatice, moarte. Cei care sustin aceasta interpretare atrag atentia asupra faptului ca acest capitol este o descriere a apocalipsei lui Isus de pe Muntele Maslinilor (Mat.24) unde ni se vorbeste despre razboaie, foamete, ciuma, tradare, in paralel cu raspandirea Evangheliei; dupa care urmeaza scena caderii stelelor, ingerii care aduna din cele patru vânturi pe credinciosii sigilati, revenirea neasteptata a lui Isus. Aceasta paralela nu poate fi intamplatoare si merita un studiu mai profund. Se poate ca în Matei 24 sa avem cheia Apocalipsei si a cartii lui Daniel.
  1. Varianta C
    Se inspira din profetiile lui Zaharia in care apar cai (1:8-11 etc, 6:1-8), cele patru vanturi ale cerului (6:5) si alte expresii paralele cu viziunea lui Ioan (Zah 1:10, 3:9, Zah 4: 2-3.10). Propunerea aceasta nu este studiata suficient, nici nu poate fi respinsa in acest caz. Exista vreo legatura simbolistica intre cei patru heruvimi, cei patru cai, cei patru ingeri care tin patru vanturi in cap.7:1 ?

  • O mare multime:
    Cele doua tablouri reprezinta aceeasi multime a biruitorilor. In prima scena ei sunt inca pe pamant, in a doua scena ei sunt in cer. In prima scena sunt inainte de timpul stramtorarii, in a doua scena sunt tocmai iesiti din necazul cel mare. In prima scena se vorbeste despre ei in simboluri si in limbaj figurat, asa cum cere contextul simbolic al retinerii furtunii; In a doua scena se explica vorbirea simbolica: Israelul Iui Dumnezeu, cu cele 12 semintii, este explicat ca fiind o multime din orice neam si din orice semintie; daca in prima scena sunt numarati, in a doua scena ni se spune ca numarul lor real este atat de mare incat nimeni nu este tentat sa numere. In prima scena, nu sunt vazuti, ci doar se vorbeste despre ei; in a doua scena sunt vazuti si descrisi. In prima scena sunt pregatiti prin sigilare, in a doua scena sunt vrednici sa stea inaintea lui Dumnezeu pentruca si-au spalat hainele in sangele Mielului si sunt imbracati in haine albe (neprihanirea vie a Domnului Hristos).
Voi mai edita acest post cu alte explicatii
#19
Ai scris mult si e interesant Smile.
[Image: 242idki.png]
#20
(10-22-2009, 11:05 AM)Hestia Wrote: Ba te lauzi prin faptul ca spui toate lucrurile astea crestinesti dar sunt sigur ca numai unele aspecte le pui in aplicare.

In primul rand nu exista oameni fara pacat, care sa nu greseasca, sau sa fie perfecti! NICIODATA nu am spus ca sunt perfect! Si eu nu vreau sa ma evidentiez pe mine, ci vreau sa arat ca Dumnezeu chiar exista.

(10-22-2009, 11:05 AM)Hestia Wrote: Da esti ipocrit cand te dai pe langa dumnezeu dar nu te conformezi in totalitate cu evanghelia

Bai, de unde ai mai scos-o ca nu ma conformez in totalitate cu evanghelia? =))

(10-22-2009, 11:05 AM)Hestia Wrote: Din 20 si ceva de good rep cineva a indraznit sa va dea cate un bad rep si gata s-au speriat, le-am luat rahatul de sub cur si nu mai era acea amorteala era inviorare.

Bai, domnule Hestia, nu ma lua cu astfel de fraze, ca poate incep si eu...

(10-22-2009, 11:05 AM)Hestia Wrote: Experimentul a fost facut deja si nu am folosit 30-40 membri ci am folosit 2 dintre cei activi si respectivii ma iubesc enorm de mult si reputatia a avut un impact major asupra lor

Daca tie nu-ti pasa de rep, atunci de ce mereu amintesti de reputatia pe care ti-am dat-o? :-? Haha


Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  Historical RPG thread de prezentare Hegan 6 4,345 12-29-2012, 10:44 PM
Last Post: Hegan

Forum Jump:


Users browsing this thread: 8 Guest(s)